Nieuws

EPE – Plezier. Verbinding. Samen. Praat met de nieuwe manager van Kulturhus EGW in Epe en deze woorden vallen veelvuldig. Met recht ook. Want die woorden passen letterlijk bij hemzelf en dus ook bij zijn benaderwijze van deze functie. Aan het woord is Willem Gunneman (57) uit Hattem.

Leuk
“Ik ben actief als theatermaker, dagvoorzitter en liedjesschrijver. Maar toen ik deze functie van manager zag langskomen, werd ik meteen getriggerd. Het past: leuk! Het Kulturhus biedt een gastvrij onderkomen aan tal van organisaties, stichtingen en andere partijen. De deur staat voor iedereen open. Kulturhus EWG moet vooral laagdrempelig zijn. Een ‘hûs en een thûs voor iedereen. Voor medewerkers, vrijwilligers, vaste en overige huurders en bezoekers. In Hattem ben ik voorzitter van de Adviesraad sociaal domein en de achterliggende vier jaar voorzitter van Raad van Toezicht van multifunctioneel centrum (MFC) De Marke. Ik denk graag proactief mee. De rol van manager van het Kulturhus zie ik dus als een leuke uitdaging.”

Plezier
“Ik ben net een week bezig. Maar ik kan nu al zeggen dat deze functie mij energie geeft.  Een positieve ‘vibe’ die hopelijk wederzijds is. Dan ontstaat er ruimte om te groeien.  Ik merk dat deze plek zeer geworteld is in de Eper samenleving. Dat voelt goed. Plezier is de basis voor een goede sfeer, een warm welkom en een thuis. Plezier voor de medewerkers, vrijwilligers, huurders en gebruikers, maar ook voor bezoekers van de diverse evenementen, theater- en cabaretvoorstellingen, cultuur en artiesten. Kortom, voor iedereen.”

Verbinding
“Ken je het Kulturhus EGW? Heb je er iets mee? Heb je een leuke hobby of doe je aan een interessante activiteit? Meld je dan. Iedereen met een idee is welkom. Wie weet kunnen we elkaar versterken. Het Kulturhus als ‘hûs van verbinding’, hoe mooi zou dat zijn.”

Samen
“Kulturhus EGW is een gezonde, gastvrije organisatie. Een veelzijdige ontmoetingsplek in de voormalige Eper Gemeentewoning aan de Stationsstraat in Epe. Iedereen die hier werkt of vrijwilliger is, kan op zijn of haar manier een belangrijke meerwaarde creëren. Dat zorgt voor lol in het werk. Ik mag de smeerolie zijn en zorgen dat alles soepel loopt. Uit het ‘samen oppakken’ ontstaan de mooiste dingen.”

(Dit artikel is samen met bovenstaande foto geplaatst in Nieuwsblad Schaapskooi, editie 17 september 2024)