De Hermannen – Hermannosaurus Rex: 18 januari

januari 18, 2025 @ 14:30 - 17:00

€8,50

De Hermannen geven zaterdagmiddag 18 januari een knotsgekke, creatieve knutselvoorstelling voor de jeugd. De voorstelling heet Hermannosaurus Rex. Hieronder leggen de Hermannen zelf even uit wie ze zijn en wat je deze middag kunt verwachten.

Wij zijn de Hermannen en wij zijn dus broers. Hoe houd je ons nou uit elkaar? Dat is eigenlijk vrij eenvoudig: de ene Herman heeft een rood pak aan, de andere een blauwe. En je vraagt je misschien af, wie noemt allebei z’n kinderen nou hetzelfde? Dan vond onze vader makkelijk. Dan hoefde hij maar één keer te roepen en dan kwamen we allebei. Hij heet trouwens ook Herman. En onze moeder heet HerMAM. Ons hele gezin komt uit een hele lijn van Hermannen. Een echte recycle-familie. We hergebruiken werkelijk alles, zelfs onze eigen naam. Onze Opa heette Herman, onze overgroot opa heette Herman, onze over over groot opa heette Herman. Behalve onze over-over-over-over-over groot bed opa. Die heette Marinus Antonius Geraldus Jan-Evert van Berensteijn de eerste. Maar dat vonden mensen zo’n lange naam, dus die werd ook gewoon Herman genoemd. De allereerste Herman stamt nog uit de oertijd: De Hermanosaurus Rex. Daar hebben we een voorstelling over gemaakt.

‘Hergebruiker’

Iets meer over die voorstelling? De broertjes Herman en Herman hebben een geweldig apparaat: een recyclemachine. Je gooit je troep erin en de machine maakt er prachtige nieuwe spullen van: een leeg eierdoosje, drie bananenschillen en een oude paperclip, en voilà, een nieuw skateboard! Die machine hebben ze gekregen van vader Herman, die hem weer heeft gekregen van zijn vader. Ook Herman. Ze komen dus een uit een echte recyclefamilie en het begon allemaal bij de allereerste hergebruiker: de Hermannosaurus Rex. Maar wat nou als die recyclemachine kapot gaat? En wat nou als er een monsterlijke berg vuilnis hun kant op komt? En wat nou als ze ook nog ruzie krijgen omdat Herman het altijd beter weet dan Herman? Is dit het einde van de originele hergebruiker?

Over De Hermannen

David Meijer en Jantijn Prins ken je wellicht van cabaretgroep Oeloek. Nu maken ze absurd, fantasierijk en muzikaal jeugdtheater vol humor. Deze knotsgekke familievoorstelling van De Hermannen gaat over creativiteit, duurzaamheid en het betere knutselwerk. Via een doldwaze achtbaan van gekke tekstjes, grappige liedjes en fysieke capriolen laten de Hermannen zien dat iedereen een Herman kan zijn.

Ben je nieuwsgierig geworden? Kom dan vooral naar de voorstelling kijken die zaterdag 18 januari in Kulturhus EGW in Epe plaatsvindt!

Aanvang: 14.30 uur.

Entree: kaarten 9.00 euro (inclusief servicekosten en kosten iDEAL)

BESTEL HIER JE KAARTEN

Datum: